Tuesday, January 13, 2015

Berhenti



Berhenti buat sesuatu sebab orang, kerana orang atau untuk orang. Penat. Seolah-olah tak terbayar. Manusia tak lari dari berharap yang baik juga dari orang yang kita buat baik. Mesti akan kita persoalkan ‘kenapa?’ pada akhirnya, pada akhir sabar kita.
“Aku buat baik dengan ko selama ni, KENAPA ko buat aku camni? Apa salah aku?”
Pengharapan.
Kalau tak berharap dibalas baik semula pun, sekurangnya janganlah dicalarkan hati ni. Jangan la buat takde hati perut ke kita.
Sekurang-kurangnya.
Kenapa?
Sekarang bila dipujuk oleh siapa pun aku serik. Aku dah malas nak percaya, malas nak berkorban, malas nak termakan pujuk rayu. Kalau aku taknak, maka aku taknak. Kalau aku buat jugak, aku kecewa, aku nak tanya siap soalan KENAPA tu?
Tanya kau?

Aku dah taknak pandang muka kau kot.

1 comment:

  1. kalau bosan buat design, dan terlebih rajin.. aku hapdate jer... bkn ada org bca pun, sja2 suka..

    ReplyDelete