Thursday, January 20, 2011

Ayat-ayat Cinta


Aku bukanlah penggemar novel. Ini mungkin novel pertama aku baca. Yaaaa! yang pertama dan terhebat.
Sebelum ini aku telah cuba untuk menguatkan hati supaya membaca novel sepertimana rakan-rakanku yang lain. Malangnya tidak pernah habis, paling hebat pun aku berjaya sampai ke Bab 2. Oleh kerana kebanyakkan novelis malaya ini sangat suka membungakan ayatnya membuatkan pembacaaanku sangat perlahan dan mudah mengantuk. Aku ini jenis yang lebih suka membaca fakta dan suka sesuatu yang cepat sampai. 
Setelah sekian lama menyepi dengan pembacaan novel, Habiburrahaman El Shirazy mula mengetuk pintu hati aku dengan gaya tulisannya yang penuh berilmu serta jalan ceritanya yang meruntun jiwa. Aku seolah-olah seperti berada di Bumi Anbiya tatkala membaca novel beliau. 

No comments:

Post a Comment