Wednesday, April 20, 2011

Bayi Yang Gemuk

Assalamualaikum pembaca-pembaca bertuah yang dihadiahkan pancaindera sempurna, bersyukurlah kamu kerana dapat membaca entri ini.
(Penulis mahu kamu bersyukur kepada Ilahi kerana mempunyai sepasang mata dan dapat membaca, bukan penulis perasan entri dia bagus. Hua Hua Hua) XD

Tajuk entri kali ini seperti di atas : Bayi Yang Gemuk.

Sebenarnya aku suka melihat bayi-bayi yang sihat lahirnya, maksud aku yang gemuk-gemuk, montel-montel.
Rasa geram mahu aku golek-golekkan mereka seperti menggolekkan tong gas yang aku tidak larat nak angkat.
Dedak jenis apa ya ibu bapa mereka bagi makan sehingga mereka menjadi sihat, gemuk, montel dan sangat comel itu? Apa yang boleh buat bayi gemuk semasa dilahirkan? Adakah ibunya kuat makan semasa mengandungkannya? Adakah bayi itu diberi minum susu yang mahal? Adakah blaa..blaa...dan blaaa...blaaa?

Namun, jika aku juga mahu mendapatkan bayi sebegitu (memandangkan aku perempuan), aku perlu memikirkan banyak perkara:

1. Adakah bayiku akan sihat jika aku gemukkan dia?
2. Adakah dia akan gemuk sampai ke tua jika dia sudah mula gemuk sejak awal lahirnya?
3. Adakah senang aku mahu mengeluarkannya dari rahim aku nanti? xp

Apapun yang aku inginkan aku perlu memikirkan implikasinya, ia bukan hanya melibatkan hal keinganan aku malah melibatkan nyawa anakku nanti. Anak adalah anugerah Tuhan yang paling berharga, bersyukur sahajalah jika kita dapat memilikiya.

Untuk bakal anakku nanti, jangan kau demand nak mak yang macammana. Hua Hua Hua. Sesungguhnya aku telah ditakdirkan untukmu. Bersyukurlah.. kerana aku akan menjagamu lebih dari nyawaku sendiri..i promise you..

No comments:

Post a Comment